În aceste vremuri dificile, nu este neobișnuit ca oamenii să își dorească să găsească o modalitate de a apăsa butonul de resetare și de a începe deceniul din nou. Science Fiction, genul TV care ne permite atât să evadăm din prezent, cât și să ne facem griji pentru viitor. De la clasice precum primul Star Trek din 1966 (și toate serialele care au urmat) până la seriale mai recente precum The 100 (o dramă pentru adolescenți care se întâlnește cu un serial de realitate post-apocaliptică), nu lipsesc posibilitățile pentru viitorul nu atât de îndepărtat.
De aceea, este potrivit ca atât de multe seriale SF să se desfășoare în spațiu, acea graniță vastă și necunoscută pe care Elon Musk și Jeff Bezos se străduiesc în prezent să o domine. Dar în zilele noastre, serialele spațiale depășesc cu mult domeniul urechilor ascuțite și al omuleților verzi; în noul serial original Netflix, Away, viitorul este acum, iar a fi călător în spațiu este o slujbă în același mod în care este o slujbă să fii consultant: necesită mult timp departe de familie și ore lungi petrecute în aer.
Aici, am adunat câteva dintre cele mai bune seriale TV spațiale din ultimele decenii, în anticiparea acestui nou venit în genul SF. De la clasicele desene animate la serialele cult, iată serialele care vă vor emoționa atunci când sunteți gata să aruncați prosopul pe planeta Pământ și să vă scufundați în schimb în necunoscutul întunecat
15. Dark Matter
Creat de: Joseph Mallozzi, Paul MullieÎn rolurile principale: Melissa O’Neil, Anthony Lemke, Alex Mallari Jr, Jodelle Ferland, Roger Cross, Zoie Palmer, Marc BendavidRețeaua originală: Syfy (SUA), Space (Canada)
Inspirat din seria de benzi desenate Dark Horse cu același nume, Dark Matter începe când șase oameni se trezesc la bordul unei nave spațiale fără să-și amintească cine sunt sau cum au ajuns acolo. Urmează trei sezoane de aventuri care cresc treptat miza, concentrându-se în același timp pe dezvoltarea unor personaje glorioase. Pentru că atunci când nu știi dacă ești un erou sau un răufăcător, trebuie să-ți redefinești identitatea. Dark Matter are, de asemenea, trei protagoniste feminine superbe, inclusiv unul dintre cei mai simpatici androizi de la televizor. Așa că Syfy a luat cu descurajare decizia lipsită de viziune de a anula serialul. Avem nevoie de mai multe actrițe tridimensionale pe ecranele noastre, iar Dark Matter le are din abundență. Din fericire, puteți urmări în continuare fiecare sezon pe Netflix. -Frannie Jackson
14. Star Trek: The Original Series
Creat de: Gene RoddenberryParticipanți: William Shatner, Leonard Nimoy, DeForest Kelley, James Doohan, Nichelle Nichols, George Takei, Walter KoenigRețeaua originală: NBC
Ce a început ca un discurs al scriitorului și producătorului Gene Roddenberry despre o mică navă spațială care explora galaxia a devenit un fenomen cultural global care a inspirat milioane de telespectatori (precum și astronauți, oameni de știință și inventatori) timp de peste o jumătate de secol. O franciză de mai multe miliarde de dolari care cuprinde opt seriale TV, 13 filme, nenumărate cărți, benzi desenate, reviste și jocuri video – totul începe aici. Patru note de ping-pong răsună în tăcerea spațiului. Vocea căpitanului James T. Kirk (William Shatner) răsună brusc printre stele, explicând în voice-over misiunea de cinci ani a echipajului său. Nava lor este nava stelară Enterprise, care apare în toată splendoarea sa, orbitează planetele și călătorește cu viteză mare, mai repede decât orice a văzut vreodată publicul anilor 1960, la fel de repede ca progresul însuși. O soprană de operă extraterestră începe brusc să cânte, apoi cântecul tematic al compozitorului Alexander Courage, apoi titlurile: STAR TREK. Totul în acest nou serial SF urma să rupă tiparele, de la distribuția diversă, la regia artistică și la intrigile provocatoare. La sfârșitul sezonului 2, când s-a răspândit vestea că Star Trek era în pericol de a fi anulat, NBC a primit sute de mii de scrisori de protest din partea fanilor, inclusiv medici, profesori și chiar guvernatorul New York-ului, Nelson Rockefeller. Seria originală a fost anulată în 1969, ultimul episod fiind difuzat cu mai puțin de două luni înainte de succesul misiunii Apollo 11 cu echipaj uman pe Lună. Dar efectul său a fost permanent și incomensurabil. Roddenberry construise un serial care îndrăznea să se confrunte cu necunoscutul, să depășească provocări imposibile și să extindă în bine convențiile sociale. Visul său despre viitor a deschis calea pentru un serial care ar fi mers cu îndrăzneală acolo unde niciun alt serial TV nu mai ajunsese până atunci. -James Charisma
13. Extinderea
Creat de: Mark Fergus și Hawk OstbyÎn rolurile principale: Thomas Jane, Steven Strait, Shohreh Aghdashloo, Paulo CostanzoRețeaua originală: Syfy / Amazon
În The Expanse de la Syfy, Marte și Pământul sunt două superputeri care își dispută supremația tehnologică, în timp ce cei care trăiesc în centura de asteroizi exploatează resursele planetelor mai privilegiate și devin din ce în ce mai predispuși la radicalizare.
Sună familiar? În relația sa cu propria noastră epocă a autoritarismului, serialul oferă un tip de povestire care pare esențial: reușește să descrie un univers divizat fără a denigra un grup și fără a-l ridica pe celălalt la statutul de zeu, așa cum reiese din complexitatea detectivului Joe Miller (Thomas Jane) sau a oficialului ONU Chrisjen Avasarala (Shohreh Aghdashloo). The Expanse ne arată un viitor posibil, unul în care femeile pot fi lideri fără nicio grijă, în care grupuri rasiale diverse se pot uni pentru o cauză comună, dar este și un avertisment cu privire la necesitatea de a ține instituțiile sub control, de a recunoaște inegalitățile oriunde ar exista, pentru a evita greșelile trecutului. Cu alte cuvinte, este o televiziune esențială pentru vremurile noastre. -Elena Zhang
12. Red Dwarf
Creat de: Rob Grant, Doug NaylorParticipanți: Craig Charles, Chris Barrie, Danny John-Jules, Robert Llewellyn, Chloë Annett, Norman Lovett, Hattie HayridgeRețeaua originală: BBC Two
Britanicii au un mod unic de a transforma sfârșitul rasei umane într-un râs. La fel ca în Ghidul autostopistului galactic, Red Dwarf vede rasa umană redusă la o singură populație, cu rezultate hilare. Dave Lister, care seamănă mai mult cu Odd Couple decât cu echipajele navelor spațiale, se trezește la trei milioane de ani după ce restul echipajului Red Dwarf a fost ucis de o scurgere de radiații și se trezește singur într-o navă minieră titanică, cu excepția unei holograme, a unei pisici și a unui robot. Lister și tovarășii săi inumani au avut parte de prea multe răsturnări de situație în drumul lor de întoarcere pe Pământ (sau la prietena sa, oricare ar fi prima) pentru a le povesti aici, dar cel puțin muncitorul liverpudlian și-a primit râvnitul pui vindaloo. Îndrăgitul serial a durat cinci ani înainte de prima sa pauză și a fost relansat de trei ori de atunci. -Ellie Decker & JD Jordan
11. Pierdut în spațiu
Creat de: Irwin Allen Irwin AllenÎn rolurile principale: Molly Parker, Toby Stephens, Maxwell Jenkins, Taylor Russell, Mina Sundwall, Ignacio Serricchio, Parker PoseyRețeaua originală: Netflix
Molly Parker și Parker Posey din Lost in Space generează cam același entuziasm ca secvențele de acțiune ale serialului (numeroase și mai ales eficiente). Forța lor motrice nu este forța soldatului, portretizat de John Robinson al lui Toby Stephens, ci logica omului de știință (Parker), viclenia escrocului (Posey), perspicacitatea în rezolvarea problemelor a lui Will (Maxwell Jenkins) și a surorilor sale mai mari, Penny (Mina Sundwall) și Judy (Taylor Russell). De la utilizarea magneziului pentru a topi gheața la rechiziționarea unui “tanc” – o încrucișare între un Jeep și un tanc – pentru a determina cauza defecțiunii motorului, Robinsonii sunt cei mai buni la rezolvarea dilemelor, mai degrabă decât la rezolvarea lor cu explozibili. La un moment dat, confruntat cu un calcul mai complicat decât se aștepta, Maureen face o grimasă: “O să am nevoie de o tablă albă mai mare”, iar acest lucru rezonează ca propunere centrală din Lost in Space: că există loc în gen, și chiar la televiziune, pentru ca “știința” din science fiction să fie mai mult decât o expresie a celor mai rele instincte ale umanității. De fapt, deși a fost descris (fără exagerare) ca fiind “mai întunecat” decât originalul lui Irwin Allen, care a rulat pe CBS din 1965 până în 1968, cele mai mari schimbări în remake-ul Netflix – vedeta lui Parker, distribuția lui Posey – reflectă mai multă profunzime decât întuneric, cel puțin nu întuneric de dragul său. Lăsând la o parte premiera seriei, Maureen este egalul lui John, chiar uneori figura dominantă în relația lor, care se dovedește mult mai spinoasă decât pare. -Matt Brennan
10. Pentru întreaga omenire
Creat de: Ronald D. Moore, Matt Wolpert, Ben NediviStars: : Joel Kinnaman, Michael Dorman, Wrenn Schmidt, Sarah Jones, Shantel VanSanten, Jodi BalfourOriginal Network: Apple TV+
America nu a pierdut niciodată cu grație. Explorarea istoriilor alternative în care America pierde implică de obicei poziția morală a țării învinse de un mare rău politic. Naziștii câștigă Al Doilea Război Mondial; britanicii suprimă revoluția. Dar dacă înfrângerea a fost mai complicată de atât? Mai gri din punct de vedere ideologic. Mai puțin concentrată pe adevărul și dreptatea lui Superman și mai mult pe calea sa americană. Apple TV+ pune această întrebare cu deschiderea alt-history For All Mankind, în care Uniunea Sovietică uimește o lume de spectatori învingând SUA pe Lună, și răspunde cu o dramă captivantă despre căutarea imperfectă a măreției.
Un serial despre cei mai buni piloți din lume trebuie să aibă un episod pilot extraordinar, dar succesul său timpuriu este egalat de un serial în care politica și știința se extind în moduri care sunt plăcute pentru pasionații de spațiu și pentru astro-nuts. Efectele expansive ale fluturașilor socio-politici – cum ar fi modul în care administrația Nixon reacționează și este afectată de pierderea primei etape a cursei spațiale – sunt doar una dintre plăcerile care pot fi găsite în creația lui Ronald D. Moore, Matt Wolpert și Ben Nedivi. NASA, condusă atât de un președinte care are nevoie de o victorie politică, cât și de propriul său orgoliu rănit, trage pentru science fiction. Iar scenariul este inteligent. Patriotismul rah-rah cu potențial sacadat este subminat de speranțe năruite și de o nevoie omniprezentă de excepționalism american care, în această versiune a evenimentelor, se dovedește falsă. În schimb, serialul lucrează la o nouă cultură națională la scară mare și la demnități liniștite și muncitoare la scară mică. America se întoarce la rădăcinile sale de scrapbooking prin intermediul programului său spațial. Aceste elemente răzlețe (la limita iresponsabilității) – angajați guvernamentali care fac tot ce le stă în putință la ordinul stăpânilor lor – văd cum o putere se transformă într-un outsider. Nimic nu este mai umanizant decât încercarea de a pătrunde cu echipamentul celui care oferă cel mai puțin. Evitarea adevăratului nincompoop prin prezentarea cicatricilor lăsate de program (eșecurile, decesele, ratările la limită, relațiile nesănătoase) oferă emisiunii cele mai emoționante momente ale sale. În loc să fie o reflecție pur aurie, For All Mankind te face să zâmbești și să plângi în același timp, uimit de faptul că omenirea a realizat atât de multe în ciuda tuturor meschinăriilor sale stupide. Spre deosebire de programul spațial pe care îl urmărește, For All Mankind urmărește măreția, reușește și plantează un steag Apple pentru ca lumea să-l vadă.-Jacob Oller
9. The Jetsons
Creat de: William Hanna, Joseph BarberaStars: : George O’Hanlon, Penny Singleton, Janet Waldo, Daws Butler, Mel Blanc, Don Messick, Jean Vander Pyl, Howard MorrisOriginal network: ABC
Fă cunoștință cu George Jetson! Zburând printre norii din Orbit City în farfuria sa zburătoare, el se îndreaptă dimineața spre serviciu împreună cu familia sa. Își lasă fiul, Elroy, la școala primară, fiica adolescentă, Judy, la liceu, iar soția, Jane, la centrul comercial. Ajunge pe un trotuar în mișcare pentru slujba sa la o companie de echipamente, unde tot ce trebuie să facă este să apese butoane. Acesta este viitorul din “The Jetsons”, echivalentul epocii spațiale din “The Flintstones”, unde toată lumea locuiește pe platforme ridicate deasupra Pământului, asemănătoare Space Needle-ului, iar tehnologia nu este doar ceva obișnuit, ci un mod de viață. Ca și în cazul serialului The Flintstones, decorul nu este atât subiectul unui comentariu social, cât un fundal pentru formatul de sitcom al emisiunii și o scuză pentru glumele și glumele de epocă. Multe dintre tehnologiile pe care le folosim în mod curent astăzi nu existau când a fost produs filmul The Jetsons, inclusiv telefoanele mobile, calculatoarele personale și internetul. Dar, în lumea de astăzi, în care toată lumea este conectată la un laptop sau la un iPhone, este plăcut să nu vezi că toată lumea face același lucru în versiunea viitoare a filmului The Jetsons. Cu toate avantajele secolului 21, s-ar putea să mai avem de crescut. -James Charisma
8. The 100
Creat de: Jason RothenbergParticipanți: Eliza Taylor, Marie Avgeropoulos, Bob Morley, Isaiah Washington, Henry Ian Cusick, Lindsey Morgan, Richard Harmon, Zach McGowanRețeaua originală: The CW
The Hundred este ceea ce se întâmplă atunci când combini o dramă clasică pentru adolescenți CW (sau, pentru a face un pas mai departe, o dramă pentru adolescenți WB) plină de personaje dinamice cu terminologie științifico-fantastică sofisticată, imagini vii și intrigi foarte complicate. Serialul, care a fost difuzat pentru prima dată pe CW în septembrie 2014, este plasat la 97 de ani după apocalipsa nucleară, când mii de supraviețuitori trăiesc acum într-o stație spațială incredibil de mare numită Ark. Ca o ultimă încercare de a determina dacă Pământul mai este sau nu locuibil, autoritățile trimit 100 de tineri deținuți pe planetă pentru a supraviețui sau a muri încercând. În timp ce se află pe Pământ, cohorta cu adevărat atrăgătoare întâlnește câteva grupuri diferite care au supraviețuit de fapt apocalipsei: secerătorii, care s-au organizat în clanuri; secerătorii, care sunt acum canibali datorită Mountain Men; și Mountain Men, care sunt în esență descendenții chiliilor apocalipsei finale, cei care s-au închis înainte de apocalipsă. Haosul survine pe măsură ce diferitele grupuri se ciocnesc, dar până la sfârșitul celui de-al șaptelea sezon, tinerii trebuie să se îngrijoreze de un alt grup: oamenii din altă lume, Discipolii. Genul de serial care te absoarbe și te scuipă într-o altă realitate, The 100 nu este pentru cei care caută doar să se afunde într-un serial nou. Intrați sau pierdeți-vă. -Joyce Chen
7. Farscape
Creat de: Brian Henson, Rockne S. O’BannonStars: Ben Browder, Claudia Black, Virginia Hey, Anthony Simcoe, Gigi Edgley, Paul Goddard, Lani Tupu, Wayne Pygram, Jonathan HardyOriginal Network: Syfy (Sci-Fi)
Astronautul modern John Crichton (nume SF) testează un avion experimental când este aruncat printr-o gaură de vierme și se trezește într-o navă spațială vie numită Moya cu un echipaj care încearcă cu disperare să scape de fasciștii spațiali numiți Peacekeepers. Farscape este o dramă spațială condusă de un ansamblu în genul Firefly. Spre deosebire de Firefly, are mai mult de un sezon. Episoadele explorează premise științifico-fantastice precum realități alternative, extratereștri omnipotenți și insecte spațiale (știți voi, acele insecte spațiale), dezvoltând în același timp fiecare membru al echipajului Moyei și completându-le poveștile. Gândiți-vă la Mass Effect dacă Shepard ar face o grămadă de referințe la cultura pop ieftin. De asemenea, dacă nava spațială vie nu te-a avertizat, lucrurile devin destul de ciudate și, uneori, destul de stupide. -Harry Mackin
6. The Mandalorian
Creat de: Jon Favreau
Interpretează: Pedro Pascal, The Child
Rețeaua originală: Disney+
Așa cum te-ai aștepta de la o proprietate Star Wars, aici suntem introduși imediat într-un întreg univers fantastic, plin de personaje interesante și fundaluri animate. Este un show TV de o calitate cinematografică incontestabilă și este viu: lucrurile fac clic și vâjâie și bleep și boop alături de discuții extraterestre și o serie de creaturi interesante. Lumea Mandaloriană se simte imediat trăită, cufundându-ne direct în povestea vânătorului de recompense Mando (Pedro Pascal) și a copilului (cunoscut și ca Baby Yoda) cu puteri necunoscute pe care trebuie să-l protejeze în timp ce călătorește prin galaxie.
Cu episoade minunat de scurte care se joacă cu mai multe genuri diferite, The Mandalorian este deopotrivă înduioșător și plin de acțiune, slab populat cu personaje care, deși de scurtă durată, lasă toate o urmă memorabilă. Nu putem spune suficient despre vocea răgușită a lui Pascal, deoarece face cumva din Mando mascat (a cărui față nu o vedem până la sfârșit) un personaj complet realizat. Și totuși, spectacolul îi este absolut furat de o păpușă minusculă de care toată lumea din producție (inclusiv Werner Herzog) și toată lumea din public a devenit obsedată. Alegerea lui Favreau de a baza seria cât mai mult posibil pe efecte practice (inclusiv The Child, apogeul formei) a fost esențială pentru a face ca această poveste despre un echipaj pestriț de călători spațiali să se simtă minunat de tangibilă și ancorată emoțional. -Allison Keene
5. Doctor Who
Creat de: Sydney Newman, C. E. Webber, Donald WilsonÎn rolurile principale: Christopher Eccleston, David Tennant, Matt Smith, Jodi Whitaker, Peter Capaldi
Rețeaua originală: BBC
Lansat inițial în 1963, Doctorul a revenit pe ecran în 2005, călătorind prin timp și spațiu în TARDIS, o cutie de poliție albastră ciudată și surprinzător de spațioasă. Poate că efectele speciale s-au îmbunătățit puțin, dar tabăra a rămas aceeași. Cu Russell T. Davies la cârmă și David Tennant în rolul celui de-al 10-lea Doctor, serialul nu a fost niciodată mai bun. Acum există un nou Doctor, Jodie Whittaker, prima femeie care joacă rolul, care continuă și evoluează tradiția. pentru al doilea sezon în calitate de showrunner, Chris Chibnall nu s-a ferit să se joace cu cei 75 de ani de canon Doctor Who care i-au precedat domnia, dar portretul fermecător și maniac al lui Whitaker al Doctorului i-a oferit o oarecare acoperire în rândul fanilor. Mai important, a menținut lucrurile interesante, surprinzându-ne cu o nouă încarnare istorică a Doctorului și o revelație masivă despre povestea de origine a Doctorului în finalul seriei 12, “The Timeless Children” – cu nu doar unul, ci doi dintre cei mai mari dușmani ai Doctorului. În cele din urmă, noua echipă a păstrat serialul SF la fel de proaspăt și vital ca întotdeauna. -Josh Jackson
4. Firefly
Creat de: Joss WhedonStars: Nathan Fillion, Gina Torres, Alan Tudyk, Morena Baccarin, Adam Baldwin, Jewel Staite, Sean Maher, Summer Glau, Ron GlassOriginal Network: Fox
Josh Whedon este, fără îndoială, un povestitor vizionar. Mintea complicată care a imaginat Buffy the Vampire Slayer a avut ochii ațintiți asupra viitorului atunci când a creat Firefly în 2002; acum, după aproape 20 de ani, este greu să nu recunoști că multe dintre previziunile serialului de scurtă durată al lui Whedon sunt mai posibile ca niciodată. Serialul este plasat în anul 2517, după ce oamenii și-au dematerializat sistemul solar actual într-un nou sistem stelar cu propriile reguli și norme. Titularul Firefly se referă la un echipaj renegat de nouă persoane care trăiesc pe Serenity, o navă spațială din clasa Firefly. În acest viitor, Statele Unite și China sunt singurele două superputeri supraviețuitoare și au fuzionat într-un guvern federal central numit Alianța. Vă sună cunoscut? La bordul navei spațiale există o mulțime de activități criminale, inclusiv rețele de contrabandă, vânători de recompense și cadavre înghețate, și multă tensiune sexuală între Malcolm “Mal” Reynolds (Nathan Fillion) și Inara Serra (Morena Baccarin). O serie ideală pentru un weekend lung de băut, deoarece serialul a fost anulat după doar un sezon, spre dezamăgirea fanilor săi fideli. -Joyce Chen
3. Cowboy Bebop
Creat de: Hajime YatateRețeaua originală: TV Tokyo
Toate dezbaterile dacă Cowboy Bebop-Shinichir… capodopera sci-fi a lui Watanabe – este sau nu apogeul anime-ului – este o dezbatere semantică. Este, punct și de la capăt. Amestecul său distinctiv de intrigă cyberpunk spațială, atmosferă western, acțiune de arte marțiale și noir cool în formă seinen este de neegalat și extrem de atrăgător. Temele sale existențiale și traumatice sunt universal abordabile. Grupul său pestriț de personaje de vânători de recompense este complex și plin de defecte, dar totuși foarte cool. Viitorul pe care îl prezintă este divers din punct de vedere etnic și ciudat de previzibil. Dublarea sa în limba engleză, cu unele dintre cele mai mari voci americane cu normă întreagă, este oarecum echivalentă cu originalul subtitrat în japoneză. Cele 26 de episoade ale sale sunt aproape perfecte, iar episoadele care ar fi putut umple o altă serie sunt strânse, tensionate și servesc tezei serialului, chiar dacă nu distrag atenția de la intriga generală, care este convingătoare, dar nu copleșitoare. Spectacolul este accesibil pentru cei noi și îi răsplătește pe cei vechi de fiecare dată când îl urmăresc. Coloana sonoră magnifică și partitura jazzy a lui Yoko Kanno sunt de sine stătătoare. Genericul de deschidere este imaculat. Aceasta este o proprietate originală, nu o adaptare. Se simte ca un magnum opus produs la apogeul unei cariere lungi, în ciuda faptului că este, aproape incredibil, prima serie a lui Watanabe ca regizor. Este o capodoperă care ar trebui să se numere, pe bună dreptate, printre cele mai bune opere de televiziune din toate timpurile, ca să nu mai vorbim de anime-uri. Așteptăm cu nerăbdare un rival. Nu ne ținem respirația. -John Maher
2. Battlestar Galactica
Creat de: Glen A. Larson (original), Ronald D. Moore, David EickÎn rolurile principale: Edward James Olmos, Mary McDonnell, Katee Sackhoff, Jamie Bamber, James Callis, Michael Hogan, Aaron Douglas, Tricia Heifer, Grace Park, Tahmoh PenikettRețeaua originală: SyFy
În artă există adesea o dihotomie între epic și personal. Poveștile mici, cele care abordează genul de provocări cu care ne confruntăm în mod regulat – familie, dragoste, prietenie, muncă, bani – sunt ușor de înțeles pentru că sunt familiare. Urmărim filme epice precum Braveheart sau Stăpânul inelelor pentru a ne trezi prinși în lupte mult mai mari decât cele cu care ne confruntăm și pentru a moșteni indirect satisfacția de a le vedea depășite. Dar apoi citim romane cu intrigi minime pentru a vedea oameni ca noi făcând aceleași greșeli stupide pe care le-am făcut și ieșind de partea cealaltă un om schimbat. Science fiction-ul este aproape în întregime domeniul poveștilor epice – relația care se dezvoltă este complet umbrită de soarta omenirii pusă în joc. Acesta este unul dintre principalele lucruri pe care fanii SF le iubesc la acest gen și, de asemenea, ceea ce o mulțime de oameni urăsc la el. Așa că atunci când oamenii spun că Battlestar Galactica este un serial cu o atracție mai largă decât SF-ul, asta este parțial ceea ce vor să spună.
Creatorul Ronald D. Moore a luat bazele unui serial din anii 1970 și le-a reimaginat complet, aducând un realism pe care SF-ul nu l-a mai văzut până acum. Nava în sine este îmbătrânită și înghesuită. Cabinele sunt claustrofobe, ceea ce îi face pe locuitori să trăiască într-un acvariu hiper-sensibil – toată lumea își vede de treburile celorlalți. Dar dacă Battlestar Galactica depășește în detaliu alte povești SF, le învinge și la propriul lor joc epic. În fiecare sezon, povestea principală se desfășoară cu viteza luminii. Un număr limitat de modele Cylon sunt replici umane perfecte – “skinjobs” care s-au infiltrat în flota umană. Relația lor cu umanitatea devine din ce în ce mai complexă pe măsură ce apar neînțelegeri în rândurile lor. Iar căutarea de către omenire a Pământului mitic este plină de surprize constante.
Câte un sezon este mai bun decât ultimul (chiar și nefericitul dezastru al finalului are momentele sale emoționante). Fără civilizații extraterestre de descoperit, Moore își îndreaptă obiectivul spre interiorul speciei pe care o cunoaștem cel mai bine. Toate tensiunile vieții sunt examinate: religie versus știință, securitate versus libertate, nevoile celor mulți versus nevoile celor puțini, conștiință versus loialitate, pasiune versus angajament. Iar marea întrebare a serialului – “Ce înseamnă să fii om?” – este explorată la toate nivelurile, mari și mici. (Notă pentru noii telespectatori, asigurați-vă că urmăriți mai întâi miniseria) -Josh Jackson
1. Star Trek: generația următoare
Creat de: Gene RoddenberryParticipanți: Patrick Stewart, Brent Spiner, Jonathan Frakes, LeVar Burton, Gates McFadden, Michael Dorn, Marina Sirtis, Wil WheatonRețeaua originală: CBS
Serialul original a fost pionierat. Deep Space Nine și Voyager au avut momentele lor. Dar TNG a fost capul și umerii celei mai mari francize Star Trek (și una dintre cele mai bune serii science fiction din toate timpurile). Jean Luc Picard. Data. Worf. Holopuntea. Borg. Gene Roddenbury nu trebuie să fi avut un singur os cinic în corp. Urmărindu-i personajele explorând lumi noi și ciudate, căutând noi vieți și noi civilizații și îndrăznind să meargă acolo unde nimeni nu a mai mers înainte, nici eu nu am avut. -Josh Jackson
Descoperiți următorul nostru articol: Pluto este o planetă?